Khamis, 13 Jun 2013

GAGAL DEMO PTPTN, ZAHIDA JADI KAMBING HITAM!!!



Ya!!! Memang benar. Itulah tujuan asal puak - puak Pakatan Pembangkang ni membangkitkan isu berkaitan dengan Zahida Rafik ni.

Diorang sebenarnya nak tutup keGAGALan dalam membuat tuntutan untuk memansuhkan pinjaman PTPTN dan seterusnya GAGAL mengadakan demonstrasi jalanan.

Akibat keGAGALan mengumpul seramai 5000 orang Mahasiswa bagi menyokong gerakan mereka pada Sabtu lalu, geng - geng Mahasewel ni berkhemah di Dataran.

Yang peliknya, masa demo ada 300 orang yang turut berarak dari Sogo, Jalan Tengku Abdul Rahman ke Dataran Merdeka. Tapi kenapa yang berkhemah tak sampai pun angka tu?

Kebanyakkan yang berkhemah di Dataran tu, bilangannya tak lebih dari 30 orang. Mana perginya baki 270 orang lagi? Kenapa diorang tak berkhemah sama?

Ini menunjukkan bahawa demonstrasi dan tuntutan yang dibuat itu memang ditolak oleh warga Mahasiswa yang lain. Malah, tindakan itu turut dikecam.

Bukan setakat rakyat diluar dan juga dari kalangan mereka yang atas pagar sahaja yang menolak. Tetapi dikalangan parti Pakatan Pembangkang pun turut mengkritik.

Bagi mereka, tindakan mendesak untuk memansuhkan pinjaman PTPTN itu adalah satu tindakan yang tak masuk akal lansung.

Jadi, mahu atau tidak, PKR terpaksa tampil dengan satu agenda baru untuk mengalihkan perhatian rakyat dari demo serta tuntutan PTPTN tu.

Merekaa buat la cerita pasal Zahida Rafik ni dengan Datuk Seri Shafie Apdal yang dikatakan ada skandal. Diorang dedahkan laporan Polis yang dibuat oleh Bekas Pemandu Zahida.

Cuba korang fikir balik. Kenapa bekas Pemandu tu buat laporan Polis sedemikian setelah majikannya buat report mengatakan dia mencuri duitnya sebanyak RM200ribu?

Kan pelik tu? Zahida buat laporan mengatakan yang bekas pemandu dia curi duit. Tapi bekas Pemandu tu buat laporan kata Zahida terima duit dari Datuk Seri Shafie. Jauh lari dari tajuk.

Dah nampak sangat la yang Bekas Pemandu tu tak dapat nak jawab tuduhn yang mengatakan duit tu memang dia curi. Jadi untuk 'cover' malu, dia buat la laporan sedemikian.

Puak - puak Pakatan Pembangkang ni pulak, tanpa berfikir panjang, mengambil kesempatan diatas laporan yang dibuat oleh Bekas Pemandu Zahida tu.

Dah nampak pulak yang diorang membela seorang Pencuri!!! Yang salah tu pulak yang nak dijadikan Hero, manakala mangsa kejadian dijadikan sebagai kambing hitam.

Tapi, apa nak heran ye tak. Dah Si Ketua Penipu tu pun buat benda yang sama, jadi anak - anak buah pun ikut la. Kalau Si Ketua Penipu tu makan taik, diorang pun sama la makan taik jugak!!! Dasar orang tak de otak, macam ni la jadinya!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan